Dupa ce s-au plictisit de rasturnat Dacia Loganepe la testul elanului, si de ciocanit Fiat 500 cu Q7 pentru a demonstra ca nemtii inca mai stiu sa faca Das Auto, cei de la publicatia germana Auto Bild, s-au hotarat sa centralizeze o multime de date pentru a putea incorona in topul de acest an, masinile cele mai calitative din acest an.

Pentru a realiza acest lucru, s-au gandit sa acorde note, folosind urmatorul sistem de notare:

-Chestionar Auto Bild ~25000 participanti

-Rechemari in Service

-Raportul TUV

-Test de anduranta facut de AutoBild

-Alte teste facute de AutoBild

-Garantia si serviciile post vanzare.

Topul, desi in extremitati nu sunt nouati,aduce lucruri interesante , care s-au petrecut prin mijocul acestuia, miscari neasteptate dealtfel.

1.Toyota

Nicio surpriza din partea producatorului nipon, numarul 1 in productia mondiala de autoturisme ne demonstreaza ca nu a ajuns intamplator, ci prin calitatea masinilor si serviciilor post vanzare.O pozitie bine meritata.

2.Honda

Conspiratie, sau nu, locul 2 este ocupat de tot japonezi, cu a lor Honda.Din nou, nu cred ca reprezinta nicio surpriza aceasta situatie, Honda de altfel realizeaza masini calitative.O data cu lansarea noilor modele nu avem motive de indoiala ca aceasta calitatea nu va fi respectata, chiar din contra, s-ar putea ca la anul sa avem parte de o rocada intre locurile 1 si 2.

3.Mazda

Mazda ocupa o pozite fruntasa, iar cu ultimele aparitii nu cred ca mai mira pe nimeni.Defapt singurul lucru care ma mira, este ca desi face parte din grup cu Ford, cel din urma s-a clasat pe la coada clasamentului.

Oricum, ul lucru este clar, Estul domnia clasamentele de fiabilitate si calitate

4.Opel


Locul 4 si prima surpriza a clasamentului.Este stiut  ca in ultimii ani Opel a investit foarte mult in dezolvarea unor proiecte indraznete, insa nu cred ca nu se gandea nimeni ca va devenii prima marca nemteasca dintr-un clasament de calitate.Pana la urma este un loc bine meritat, iar noua gama de la Opel ne intareste ideea unui constructor ce face totul ca la carte, cu pasi mici dar siguri.

5.Hyundai


Desi la noi inca mai exista sceptici, se pare ca , constructorul Sud-Corean le da peste nas.Hyundai ocupa un loc bun in clasamen, reusind sa darame mitul ce s-a tesut in jurul unei industrii dezvotata cu ambitie si responsabilitate.Problema se pune totusi de ce KIA este pe un loc mult mai jos, cu toate ca speculez ca ar fi vorba de serviciile post vanzare.

6.Mitsubishi

O noua reprezentata a celor cu ochii mici isi face aparitia in top, o pozitie onorabila pentru constructor.Masini bune, solide, dar care au avut probleme datorita colaborarilor nu tocmai fericite cu motorizarile de VW, acutalmente PSA.Oricum, o pozitie buna pentru un producator care nu se joaca cu o cota foarte mare de piata si totusi ofera calitate.

7.Audi

Un loc nu tocmai bun pentru o firma, reprezentativa pentru VAG, din segmentul premium, insa in urma recentelor scandaluri legate de propietar si a achizitiilor de valoare, merita iertati anul acest.Insa doar atat, de la anul schimbam foaia daca se mai intampla.

8.Mercedes

Mercedes, primul producator care iti vine in minte cand vorbesti de lux, confort si tehnologie germana, se pare ca trece printr-o criza de imagine.De altfel, inlocuirea portafoliului de modele a dus la o criza de imagine, se stie ca fanii si clientii mercedes sunt clasici si conservatori si nu le plac schimbarile.

9.Nissan

Constructorul Nippon, scapat de la faliment prin ajutorul Renault, se pare ca isi manifesta multumirea in toate planurile.Din punct de vedere econimic au reusit sa scoata grupul Renault-Nissan pe plus, ca imagine duc grupul tot in sus, acum in clasament se pozitioneaza onorabil fata de Renault, toate acestea ducat la cresterea increderii in grup.

10.BMW

Cand vorbim de sportivitate si rafinament ne gandim la BMW, insa se pare ca in ultimul timp constructorul bavarez nu s-a mai ridicat la standardele ridicate de alta data, si este taxat de clienti.Sa vedem pozitia BMW pe urmatorul intervat de timp, o data cu inlocuirea Serie 7 si revizuirea altor modele.

11.Volvo

Se pare ca Ford are o problema, toate marcile cumparate de acestia reusesc sa fie in fata lor in acest top.Foarte bine Volvo, desi ne asteptam la mai mult, oricum fata de dezastrul de acum cativa ani, este pe un trend crescator si se anunta zile bune la constructorul suedez.

12.Suzuki

Desi este un constructor consacrat, nu reuseste sa se incadreze in prima jumatate a topului, lucru in mare parte datorat lipsei de service si servicii post vanzare la nivel european.

13.Skoda

Simply Clever nu este de ajuns, situata nu tocmai bine, Skoda se pare ca are o problema o data cu inlocuirea generatiilor.Sa speram ca Octavia revizuita alaturi de Noul Superb vor ridica stacheta la un nivel satisfacator.

14.Smart

Companie de nisa cu potential mare, insa se pare ca nivelul de calitate nu este la acelasi nivel cu fitele generate de aceasta clasa.Da este mica, compacta, dar motivul ei pe piata este unul pur de imagine.

15.KIA

Productia in Europa a unor modele atent proiectata da roade celor de la KIA, intr-o pozitie acceptabila si peste marci de traditie pe batranul continent, da o lectie de logistica si calitate.

16.VW

Marele perdant ala acestui Top, VW are probleme o data cu lansarea noii generatii de Passat.Sa speram ca o data cu reviziile de anul acesta, problemele s-au rezolvat,insa nu vom afla decat la anul.

17.Seat

Seat se zbate intr-o imagine de marca nelamurita nici pana la ora aceasta, desi preonderent se vrea o masina de tineri.Din pacate da impresia unor masini reciclate de la VW si Audi, de aceea nu beneficiaza de o imagine extraordinara.Oricum la ambitiile VAG, topul acesta nu este tocmai inbucarator, chiar din contra, ceva trebuie facut.

18.Ford

Din pacate efectul crizei SUA se manifesta violent asupra industriei auto, Ford nu face exceptie, asadar ocupa un loc rusinos pentru companie.Pacat insa de Focus revizuit si de noul Mondeo, masini foarte bune la clasa lor.

19.Fiat

Mult timp lanterna rosie a testelor de calitate, Fiat a reusit sa surclaseze concurenta franceza.Bravo lor.

20.Citroen

Se pare ca nici anul acesta constructorii francezi nu resusesc mare lucru, ocupand ultimele 3 locuri.Asa cum era de asteptat Citroen este primul constructor francez, insa din pacate este in urma competitorilor.Pacat, masini reusite ca design, insa calitaeta precare spefica produselor franceze isi face simtita prezenta si aici.

21.Renault

Desi se batrau cu caramida in piept ca Renault a invatat din greselile facute cu Laguna 2 si Megane 2, se pare totusi ca, creatorul de autobile reuseste numai contra performante: in topurile de profil este cotat extraodinar de prost, la design lasa de dorit.Pana la urma ne punem sperantele in Megane 3, dar din pacate politica low-cost aplicata de Ghosn da roade doar in tarile emergente.

22.Peugeot

Din pacate ultimul loc este ocupat de Peugeot, exemplul clasic de blonda voluptoasa dar cu 4 clase si stirba in gura.Pacat de solutiile de desing reusite, pentru ca la mecanica si electronica stau mai prost si decat Renault.

Concluzie

Pana la urma topul nu aduce mari modificatri si refelecta situatia acutala, unde anumite firme vand din ineritei, altele au dorinte de ascensiune.Printre surprize observ pozitia Opel, ca prima marca germana din top, si pozitiile bune ocupate de constructorii Coreeni, care nu se ridica la nivelul celor Japonezi, insa surclaseaza nume grele in Europa.

Ultimele locuri nu sunt noutati, ne-am obisnuit din 2000 si pana in prezent ca Renault,Citroen si Peugeot sa ofere masini frumoase si dotate insa de calitate indoielnica.

Anunțuri